شکیبایى به اندازه مصیبت فرود آید ، و آن که به هنگام مصیبت دست بر رانهایش زند ثوابش به دست نیاید . [نهج البلاغه]
پنج شنبه 89 اسفند 19 , ساعت 9:22 عصر

یکی از رهبران انقلاب تونس در گفت‌وگویی گفت که پاسخ رئیس جمهور موقت تونس به درخواست‌های مردم بسیار مبهم است.

به گزارش فارس،‌ " رفیق نور " از رهبران انقلاب تونس درگفت وگو با شبکه خبری العالم گفت : تحصن درمیدان القصبه واقع درپایتخت این کشور موجب شد تا رهبران مخالف، دید و افق وسیعتری نسبت به گذشته پیدا کنند.

این فعال سیاسی تونس اظهار داشت : انقلاب تونس هنوز به سقف خواسته های خود دست نیافته وافزون برحضور چهره های قدیمی منفی در راس قدرت ، پاسخ رئیس جمهورموقت تونس به درخواست های مردم نیز بسیار مبهم است.

وی درباره لغو تحصن و ماهیت استراتژی انقلاب تونس گفت : من معتقدم این تحصن ادامه خواهد داشت و مردم تا پایان راه از آن حمایت می کنند.

وی گفت : فعالیت جوانان، تاریخ جدیدی را رقم زد زیرا برخواسته از انقلابی است که این تحصن را به دنبال داشت و موجب کامل شدن انقلاب تونس شده ونتایج غیر قابل پیش بینی داشته باشد وما نیز برای رسیدن به همه خواستهای خود اصرار داریم.

رفیق نور افزود : خواست مردم انقلابی نسبت به روز دوم مارس تغییر کرده وهم اکنون نیز درخواستهایی دارند و رئیس جمهوری موقت نیز اعلام آمادگی کرده تا به این درخوستها پاسخ مثبت دهد و برهمین اساس و با تکیه بررسانه ها و مردم به شکل مستقیم ، استراتژی برخورد با تلاش ها برای دورزدن انقلاب تغییرکرده است.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای موسسان درآینده نزدیک ازمهم ترین خواستهای انقلابیون است که بر ضرورت ایجاد راهکار نظارتی بر روند انتخاب شوای تاسیسی از طریق شورای حمایت از انقلاب تاکید کرد .

رفیق نور با اشاره به فشارکشورهای عربی برانقلاب تونس تاکید کرد: مردم انقلابی بدون توجه به این فشارها ، تا محقق شدن همه خواست های مردم تونس به تلاش خود ادامه خواهند داد.

وی عذرخواهی سفیر فرانسه درتونس را شکست شدن ابهت فرانسه دانست و تاکید کرد این انقلاب به فرانسه هشدار داد تا در مسائل داخلی تونس دخالت نکند. رفیق نور درباره دلیل توجه آمریکا وغرب به انقلاب تونس گفت: درنظر گرفتن منافع ، نقطه اشتراک برای توجه غرب به مسائل تونس است از اینرو آمریکا و کشورهای غربی برای حمایت از منافع خود و حفظ آن از تهدیدات وخطرات با یکدیگر هماهنگی های لازم را به عمل می آورند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ