نه بخدایى که از قدرت او درمانده شبى سیاه به سر بردیم که روزى سپیدى را در پى خواهد داشت ، چنین و چنان نبوده است . [نهج البلاغه]
چهارشنبه 89 آبان 19 , ساعت 7:46 عصر

مقاله ای از یک بسیجی-چرا آغاز جنگ را هفته دفاع مقدس می نامیم؟

نویسنده: ابراهیم رضاپور
خلاصه  :  اساساً هرکشوری پایان جنگ ویا هر بحرانی را گرامی می دارد. مگر در پایان هشت سال دفاع مقدس ما پیروز مطلق میدان نبرد نبوده ایم؟ که شروع جنگ که از تلخ ترین روزهای دفاع مقدس است را گرامی می داریم. در این مقاله ما سعی می کنیم که به این مساله بپردازیم که چرا هفته اول جنگ به نام دفاع مقدس نام گذاری شده است؟و با تاکید بر این که بیش از نیمی از جمعیت کشور را جوانان زیر ?? سال تشکیل می دهند. و با توجه به اهمیتی که دوران دفاع مقدس در تاریخ معاصر ایران داردکه همواره در پی بروز هر جنگی، شاهد جدایی بخش هایی از این سرزمین پهناور به دست بیگانگان بوده است.

ادامه مطلب...

چهارشنبه 89 آبان 19 , ساعت 7:29 عصر

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس گفت:
«قشر دانش‌آموز از عوامل محوری و تعیین کننده برای آینده نظام و میهن اسلامی است.»
امیر سرتیپ دوم محمد بالار با گرامی‌داشت روز بسیج دانش‌آموزی و یاد و خاطره شهید محمدحسین فهمیده در جمع کارکنان گفت: بدون شک در زمان حاضر، وجود دانش‌آموزان بسیجی از نقاط افتخارآمیز و اقتدارآفرین کشور ما و به واسطه نقش‌پذیری آنان در عرصه مدیریت و سکان‌داری آینده جامعه اسلامی کانون امید و اتکای ملّت ایران است.

ادامه مطلب...

چهارشنبه 89 آبان 19 , ساعت 7:24 عصر

با توجه به جایگاه بسیار حساس بسیج در نشان دادن چهره نظام جمهوری اسلامی و ایجاد جاذبه در درون جامعه برای مشارکت و جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت الگوهای سازنده مبتنی بر هویت ملی – مذهبی از دیدگاه مقام معظم رهبری، بسیج و بسیجی مسؤولیتی سنگین را به عهده داشت و توانست یک ارتش معنوی مردمی را پایه ریزی کند. به طوری که امام خمینی(ره) در مورد بسیجیان قهرمان فرمودند: شما آیینه مجسم مظلومیت ها و رشادت های این ملت بزرگ، در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید.

ادامه مطلب...

دوشنبه 89 آبان 10 , ساعت 12:41 عصر

بسیج یکى از آیات قدرت الهى است که خداى متعال به آن بنده‌ى صالح، به آن مرد بزرگ، به آن شخصیت کم‌ نظیر یا بى‌نظیر تاریخ اسلام بعد از ائمه   (علیهم‌السّلام) عطا کرد. فکر پردازش بسیج عمومى، بسیج مستضعفین که امام بزرگوار آن را مطرح کرد و عمل کرد و با همه‌ى توان پشت سر این فکر ایستاد، این نهال را آبیارى کرد تا تبدیل شد به شجره‌ى طیبه‌اى که «تؤتى اکلها کلّ حین باذن ربّها»، یکى از الطاف الهى نسبت به آن مرد بزرگ و آن بنده‌ى صالح و آن عبد خاشع پروردگار بود. چشم بابصیرت امام این نشانه‌هاى قدرت و اعانت الهى را میدید.

ادامه مطلب...

دوشنبه 89 آبان 10 , ساعت 12:35 عصر

ورود بسیج در این جنگ موجب شد که صحنه‏ى جنگ در مقابل چشم حیرت‏زده‏ى همه‏ى مردم دنیا به سود معنویت - که با دست خالى همراه بود، اما سرشار از ایمان بود - رقم بخورد و همه‏ى دنیا در برابر چشم خود ببینند که چطور جوان ایرانى با سرمایه‏ى ایمان، با تکیه‏ى بر خدا، با اعتمادبه‏نفس وارد میدان نبرد میشود، پیچیده‏ترین تاکتیک هاى جنگى را طراحى می کند و معجزه‏اى مثل فتح‏المبین و بیت‏المقدس در مقابل چشم دنیا میگذارد. تاکتیک هائى که جوانهاى مؤمن در عملیات بیت‏المقدس - که منتهى شد به آزادى خرمشهر - به کار بستند و طراحى‏اى که آنها کردند، تا امروز هم براى آن کسانى که در مقوله‏هاى نظامى صاحب فکر و نظرند، درس‏آموز است؛ تاکتیک هاى پیچیده، پرتحرک، دشوار، به حسب ظاهر نشدنى، اما به دست معجزه‏گر جوان مؤمن ایرانى، جوان مبتکرِ متکى به خدا، عملى و شدنى و واقع شده، بى‏سابقه بود.

ادامه مطلب...

لیست کل یادداشت های این وبلاگ