سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید و آن را با بردباری و آرامش بیارایید [امام صادق علیه السلام]
سه شنبه 89 مهر 27 , ساعت 9:10 عصر

یکی از حیاتی‌ترین اهداف و منافع یک کشور، تأمین و حفظ امنیت ملی است. تحقق این مهم در گرو شرایطی است که دولت و بویژه ملت بخصوص، از توانایی‌هایی بهره‌مند باشند که بتوانند با هرگونه تهدید یا اقدام علیه منافع و ارزش‌های مادی و معنوی خود که آنها را حیاتی می‌دانند، مقابله نمایند در مفهوم سنتی و سخت‌افزار امنیت، دولت‌ها می‌کوشند تا از طریق تقویت هرچه بیشتر بنیه نظامی خود، از میزان آسیب‌پذیری و تهدیدات بکاهند. در این راستا، سعی دولت به عنوان متولی رسمی امنیت جامعه برآن است که با جذب سرمایه‌های داخلی و جلب همکاری طبقات و اقشار خاص از طریق بالابردن سطح آموزش‌ها و ارتقای کیفیت ادوات جنگی، نیروهای ویژه تأمین کننده امنیت را در برابر تجاوزات و توطئه‌های احتمالی مجهز کرده و آماده دفاع نمایند.

ادامه مطلب...

سه شنبه 89 مهر 27 , ساعت 8:25 عصر

شهید والامقام بسیجی مخلص امام در سال 1342 در شهرستان گنبد دیده به جهان گشود و در کانون گرم خانواده با مکتب اسلام آشنا شد. شهید حبیب‌الله تا سال چهارم دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل کرد وبا نمرات عالی این مقطع را سپری کرد .

ادامه مطلب...

دوشنبه 89 مهر 26 , ساعت 3:55 عصر

پس از خلع بنی صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا زمینه حضور نیروهای انقلابی در صحنه تصمیمگیری جنگ فراهم شد و ارتش و سپاه توانستند در نیمه دوم سال 60 با تدوین طرح استراتژی "طرحهای کربلا" حصر یکساله آبادان را شکسته و زمینه آزاد سازی خرمشهر را فراهم کنند.

ادامه مطلب...

دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 7:35 عصر

اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، چاره ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم. بسیج در اندیشه امام(ره) نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی  و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.
دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 6:22 صبح

من قرآن را باز کردم و آیه نور از سوره نور آمد: "الله نورالسموات والارض... " فهمیدیم که باید سرعت عمل به خرج دهیم والا فرصت را از دست مى‏دهیم و هم اینکه فهمیدیم اون شب یک آتشبارى درست و حسابى داریم.ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ